Cara Menghapuskan Tikus Terbaik

Cara Menghapuskan Tikus Terbaik

Cara Menghapuskan Tikus Terbaik | Kalau cakap tentang tikus, mesti ramai yang mengeluh kan? Apa lagi menyumpah seranah makhluk kecil, kaki pendek, badan panjang dan muncung panjang tersebut. Sebenarnya, hari ni aku nak berkongsi cara menghapuskan tikus yang terbaik setelah aku buat kajian demi kajian.

cara menghapuskan tikus

Suatu ketika dulu, rumah aku ni sering dimasuki oleh tikus sehinggakan satu hari aku telah mengisyhtiharkan perang. Maka hari-hari aku akan memasang perangkap tikus , baik dari segi gam tikus mahupun perangkap tikus, semuanya aku dah pasang. Sampai kadang-kadang aku sendiri yang terpijak gam tu. Hampeh betul. Menggelupur aku masa tu. 

cara menghapuskan tikus
cara menghapuskan tikus

Bilangan yang aku dapat tangkap memang banyak. Tapi bilangannya tak pernah berkurangan. Makin hari makin banyak pula. Seolah-olah mencabar aku. Makin banyak yang aku bunuh makin banyak pula yang datang

Hinggalah satu hari, aku cuba membuat satu uji kaji. Lepas aku berjaya menangkap seekor tikus, aku bawa keluar. 

” Aku lepaskan kau. Tapi janji jangan masuk rumah ni lagi tau. Pesan kat kawan-kawan kau yang lain.” , pesan aku kepada tikus tersebut sambil membelai manja dan mencium pipi tikus tersebut kiri dan kanan. (Baiklah, tang belai dengan cium ni jangan percaya. Tahyul semua ni. Cuma ikut pada pesanan aku tu je.)

Luar biasanya, sejak daripada hari tu, tak ada seekor pun tikus yang masuk rumah aku lagi. Sampailah ke hari ni. Hurm, benarlah kata orang tikus ni sebenarnya adalah haiwan yang bijak dan faham kata orang. Aku tak taulah samada cara ini berkesan pada korang, tapi pada aku berkesan. Cuba korang buat. Tak cuba tak tau.

P/S : Cara ni hanya berkesan pada TIKUS sahaja, bukan pada CENCOROT. Aku pernah cuba kat cencorot. Tak berhasil. Cencorot ni insaf dia sehari je, esoknya dia masuk balik rumah aku. Hampeh.

 

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Cara Menghapuskan Tikus Terbaik, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Republished by Blog Post Promoter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *